maandag 27 april 2009

Een week niet geblogd is een week niet getraind

Nou, ja, stiekem wel een beetje natuurlijk.

Maandag gewoon simpel wat woon-werk. 60km met wat flinke opzetten in de laatste 30km. Ging lekker.

Dinsdag extra vroeg van huis gegaan voor een rondje door de duinen. Lekker gefietst, maar door de wind tegen na een kleine 1,5 uur toch maar 41km gereden. Wel leuk om 's ochtends door de duinen te rijden. 's Middags op tijd naar huis om ruim voor zeven uur thuis te zijn voor de Dinsdagavondcompetitie op Swift. Ik voelde de zin al een beetje wegzakken en bedacht toen ik thuis kwam dat Swift wel een weekje zonder mij kon. Dus maar lekker bij vriendin en kind thuis gebleven.

Woensdag moest ik maar weer's tacxen. Na wat wikken en wegen besloten om de Alpe d'Huez weer eens aan te vallen. 53m20s later bleek dat ik vooruit gegaan was. Ruim 4 minuten sneller dan m'n oude record, 308 Watt gemiddeld en niet echt kapot. Als dit een voorbode is voor het klimwerk dat nog gaat komen dan zit er wel wat muziek in.

Donderdag had ik wel wat moeie beentjes (woensdag pas om 20:00 begonnen aan de Alp), dus besloot ik om het een dagje rustig aan te doen. Gewoon rustig heen en terug naar Haarlem, zonder hard te rijden.

Vrijdag was het toen weer tijd voor een serieuze training. Op Eddy richting Wassenaar gefietst om daar op de beroemde Col de Duinrel een krachttraining te doen. 10 keer vol omhoog op de 53-12. Oei. Dat voel je.. elke "sprint" is toch weer 30 seconden, van 10 naar 40km/u, tegen iets van 3 a 4%. Wel leuk. Daarna nog even een stukje richting Scheveningen. Wel leuk om uit te rijden en daarbij een verstekeling, in mooie Giro-roze trui, uit het wiel te rijden. Trainen werkt. Terug via Katwijk, met de wind (4 a 5 bft) vanaf daar vol op de kop. Rustig aan gedaan dus, en zelfs de 24km/u op het scherm gezien. Maar goed, het gaat om de training, niet om de snelheid.

Dat de krachttraining zwaar was merkte ik zaterdag.. Beetje irritatie in de rechterknie. Omdat het toch een drukke dag zou worden, met oa een bezoekje aan de Hollandia roeiwedstrijden, besloot ik om lekker niet te gaan trainen. Dat bleek een wijs besluit gezien de vermoeienissen van de dag.

Zondag.... Regen! Regen! en nog wat regen. Dus een jackie aan en lekker nat worden. Na 2 1/2 uur was ik weer thuis. Even vergeten hoe koud je voeten worden als ze zo nat zijn. Dwars door de overschoenen heen natuurlijk.

Maandag bleek helaas dat de regen ook wat invloed had op m'n gezondheid, in de vorm van een klein beetje keelpijn. Ik wou wel graag fietsen, maar het verstand won het deze keer, en ik nam de trein de Haarlem. Morgen hopelijk beter.

1 opmerking:

  1. Pfff, 't was je aan te zien (vanavond in de dinsdagavondcompetitie), al die trainingen: je ging als 'n trein!

    BeantwoordenVerwijderen