maandag 6 april 2009

Matig weekje

Na afgelopen dinsdag niet zo denderend getraind. Woensdag veel te laat wakker doordat ik de wekker niet gezet had. Ondanks het fantastische weer dus maar de trein gepakt om nog een beetje op tijd in Haarlem te zijn. Jammer maar helaas.

Donderdag gelukkig wel weer op de fiets. Op de heenweg was het nog fris, maar door de windkracht 3 tegen kreeg ik het toch warm genoeg. Op de terugweg was de wind wat aangetrokken, tot iets van windkracht 5 uit het noordoosten. Grotendeels mee dus. Helaas had ik toen op de Eddy Merckx als grootste verzet 52x16, dus kwam ik niet echt boven de 45km/u. Omdat alles wind mee was geweest, en ik een verstekeling in mijn wiel had besloot ik om bij Kaagdorp niet de brug te nemen, maar even door te rijden tot Nieuwe Wetering. Toen stond de wind dus even vol in het gezicht en werd het harken om nog 32 a 33 per uur te rijden. De verstekeling was al snel uit m'n wiel, maar ik moest nog even doorknallen tot de draaibrug. Vanaf daar lekker 20 minuutjes uitgedraaid tot de voordeur.

Vrijdag en zaterdag gingen op aan boodschappen doen, nieuwe ID-kaart halen voor mijzelf, en de allereerste voor Iskander, terrasje pikken, tentje kopen etc. Zaterdagmiddag ook de ketting, cassette, derailleurwieltjes en het grote blad van Eddy vervangen. Daar was het duidelijk tijd voor. De ketting en cassette zijn nu SRAM budget spul, maar door het woonwerk gebruik slijt het toch veel te hard. In ieder geval kan ik nu 53/12 schakelen. Niet dat ik dat hoef te doen natuurlijk.. Zaterdag uiteindelijk ook nog wel een half uurtje gaan hardlopen. Ik moest even wat bewegen.

Omdat het zondag weer eens lekker weer zou worden heb ik toen maar weer eens een rondje Rockanje gereden met wat vrienden. Omdat ik veel beter getraind ben was het voor mij lekker relaxed. Was ook wel nuttig, want deze week wordt, inclusief komend weekend, behoorlijk intensief.

Vandaag weer Haarlem vv. Heen lekker rustig gereden, hf van ongeveer 138. Terug in D2 in weer een nieuw record, 56 minuten (exclusief stops).

Morgen weer Haarlem vv plus een dinsdagavond koersje, als het weer meewerkt.

1 opmerking:

  1. En het weer werkte mee. Jij trouwens ook.

    Welcome to the blogosphere, Ilja!

    BeantwoordenVerwijderen